FAQ
odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Czy cena reportażu zawiera dojazd fotografa ?
Tak, ale tylko w okolicach Łodzi oraz miejscowości znajdujących się w promieniu 30 km, jeżeli musimy jechać dalej liczymy 1zł/km w obie strony. Np: wesele odbywa się 100km od Łodzi - liczymy wtedy za dojazd 200zł. Ponadto jeżeli zlecenie jest dalej niż 100km prosimy o zapewnienie noclegu lub doliczamy koszt noclegu zorganizowanego na własną rękę.
Ile otrzymamy zdjęć i kto je wybiera?
Ile zdjęć to zależy od pakietu jaki wybierzecie ;) Selekcji zdjęć z reportażu ślubu dokonujemy my, wybieramy najlepsze według nas kadry tak aby w pełni uchwycić wasze emocje i niezapomniane chwile oraz żeby zachować styl zdjęć który preferujemy i który jest naszą wizytówką. Jeżeli uznacie że chcielibyście mieć wgląd do reszty zdjęć to jest taka możliwość. Można dokupić wtedy zdjęcia a cena zależna jest od tego ile dobierzecie. No i oczywiście nie ma podmianek ;) Zdjęcia z chrztu wybieramy my w całości a z innych sesji wybieracie Wy :) Wszystkie fotki do wyboru wysyłamy ze znakiem wodnym.
Kto wybiera zdjęcia do albumu?
Po obrobieniu zdjęć i stworzeniu gotowego materiału do oddania, udostępniamy go Wam na dysku internetowym. Otrzymujecie od nas szczegółowe instrukcje jak wybrać zdjęcia do albumu. Dzięki takiemu rozwiązaniu macie realny wpływ na to jak będzie wyglądała Wasza pamiątka. Przed zamówieniem albumu wysyłamy wam link z podglądem projektu, czekamy na wasze zatwierdzenie lub ewentualne zmiany, sugestie.
Na czym polega retusz zdjęć ślubnych?
Retusz zdjęć reportażowych polega głównie na nadaniu zdjęciom charakteru poprzez staranne dobranie kolorów, korekcji naświetlenia czy kadrowaniu. Nie ingerujemy w wygląd osób na zdjęciach. Wyjątek stanowią fotografie z przygotowań młodej pary na których możemy poprawić niedoskonałości cery. Jeżeli para życzy sobie retusz na innych zdjęciach usługa jest wyceniana indywidualnie.
Czy posiadacie pozwolenie na fotografowanie/filmowanie miejsc sakralnych?
Oczywiście ukończyliśmy odpowiedni kurs i posiadamy zaświadczenie wydane przez Kurię.
Kto wybiera utwór pod teledysk ślubny/ podziękowania dla rodziców/ film ślubny?
Wybór należy do was. Możecie podać nam tytuły waszych ulubionych, dowolnych piosenek. Warunkiem jest tylko dość szybka i sprawna decyzja. Najlepiej zająć się tym przed ślubem kiedy macie do tego jeszcze „głowę”, lub przesłać nam tytuł do TYGODNIA po ślubie. W innym wypadku utwór wybieramy według naszego uznania.
Jak długo czekamy na foto/wideo reportaż?
Do 99 dni roboczych po ślubie. Jest to maksymalny okres wyczekiwania. Zazwyczaj okres ten jest znacznie krótszy.
Do 30 dni roboczych jeżeli chodzi o inne sesje : Chrzest, Komunia, sesja narzeczeńska, plener ślubny.
Jak wygląda kwestia pleneru ślubnego w innym dniu? Ile on kosztuje?
Na plener ślubny umawiamy się konkretnego dnia w wybranym przez was miejscu. To od was zależy jak i gdzie ma on przebiegać. Jeżeli marzycie np. o plenerze w zamku, w centrum miasta, lesie, na wsi, czy w starej opuszczonej kamienicy nie ma żadnego problemu. Wystarczy poszukać miejsca które najbardziej będzie wam odpowiadać. Jesteśmy otwarci na wasze propozycje. Ważne żebyśmy wcześniej wiedzieli gdzie dokładnie ma się on odbyć, żeby wszystko zaplanować. Plener zwykle trwa około 3 godzin. Koszt pleneru wynosi 800 zł, w tej cenie zawiera się dojazd do 30 km od naszego studia. Istnieje możliwość równoczesnego nagrania teledysku z tych chwil. Otrzymujecie od nas 40-50 zdjęć poddanych starannej obróbce graficznej wysłanych drogą elektroniczną.
• Czy posiadacie akcesoria do sesji fotograficznej typu fotobudka ? (peruki, kapelusze, okulary, wąsy itd)
Tak, mamy różne gadżety oraz posiadamy mały przenośny sprzęt do wywoływania natychmiastowych odbitek o wymiarach 10×15 cm.
Czy dodatkowo płacimy za tą usługę?
Za samą usługę nie. Akcesoria fotograficzne, wykonanie zdjęć wliczone są w cenę odbitki. Każdy chętny gość na waszym weselu będzie mógł wykonać sobie pamiątkowe zdjęcie i mieć je natychmiast przy sobie za 5zł/szt. Możecie także wziąć koszty „na siebie” i opłacić usługę zgodnie z ilością wykonanych odbitek.
Jak mamy przygotować się do zdjęć podczas przygotowań Pani/Pana młodego w domu?
Przede wszystkim nie stresujcie się dodatkowo. Starajcie się czerpać z tych chwil jak najwięcej radości. Przygotowania/ błogosławieństwo w domu są zwykle bardzo emocjonalne, staramy się więc rozluźnić was uśmiechem i rozmową i dyskretnie dokumentować przebieg wydarzeń. Jeżeli chodzi o techniczne wskazówki to ważne jest to żebyście wybrali możliwie największe i najlepiej oświetlone pomieszczenie w waszym domu. Światło gra ogromną role w efekcie końcowym zdjęć. Dodatkowo przygotujcie obrączki, podwiązkę, biżuterię, buty, muszkę, kwiaty i wszelkie dodatki które tak starannie wybieraliście na ten wyjątkowy dzień. Chcemy dokładnie udokumentować każdy najmniejszy szczegół, który ma dla was znaczenie. Najlepiej z ubraniem sukni ślubnej poczekać do naszego przybycia, wtedy mamy możliwość ujęcia jej na zdjęciach/ filmie w całej okazałości. Warto, aby przyszła panna młoda miała gdzieś pod ręką przygotowany kuferek z kosmetykami (pędzelek, szminkę, lusterko grzebyk ) jeżeli przygotowania nie poprzedza wizyta np. u kosmetyczki, fryzjera. Mamy wtedy możliwość stworzenia sceny z drobnych poprawek fryzury, makijażu ślubnego. Często zdarza się tak, że pan młody mieszka dość daleko i młodzi nie chcą dodatkowego zamieszania więc rezygnują z przygotowań pana młodego w domu. W takim wypadku zwykle proponujemy zrobić to w domu pani młodej np. w innym pokoju. Na przygotowania z błogosławieństwem zwykle poświęcamy około 2-3h.
Co jeśli nie czujemy się dobrze przed obiektywem?
To nic złego ! Mało kto czyje się komfortowo przed obiektywem tym bardziej, że samo wydarzenie budzi już wyjątkowo silne przeżycia. Pamiętajcie, że my też jesteśmy tylko ludźmi i sami przez to przechodziliśmy. Doskonale pamiętamy jak paraliżował nas stres. Już na pierwszym spotkaniu staramy się wiec „przełamać lody” i swobodnie z wami rozmawiać. To ważne, aby czuć się w swoim towarzystwie dobrze. Zachęcamy do oswojenia się z obiektywem np. podczas sesji narzeczeńskiej lub podziękowań dla rodziców. Sami zobaczycie, że dzięki temu będzie wam dużo łatwiej w dniu ślubu 🙂
Termin zarezerwowany i co dalej?
Rezerwacji terminu dokonujemy po wpłaceniu zaliczki i podpisania umowy. Jest to 10% całej kwoty usługi. Następnie kontaktujemy się około 2 tygodni przed ślubem, aby omówić szczegóły.
• Czy spotkanie i zapoznanie się z ofertą zobowiązuje mnie do podpisania umowy i podjęcia szybkiej decyzji?
Oczywiście, że nie. Spotkanie jest niezobowiązujące. Nie musicie podejmować pochopnych decyzji